dimarts, 10 de desembre del 2013

RECURSOS TIC ESCOLLITS

Fa unes setmanes la Nati ens va encarregar una tasca a realitzar: cada grup havia de cercar i escollir un recurs TIC adequat pels docents i pels infants de cicle infantil.

El nostre grup, compost per la Beatriz Estrada, l’Eva Blancher i jo, vam escollir “El món per un forat”. Es tracta d’un recurs que es troba dins de la pàgina web edu365.cat i que ofereix un recull d’imatges, dibuixos, fotografies, vídeos, etc. Pensats per ser transmets i visionats a través d’Internet.




Les dues últimes sessions les hem dedicat a realitzar exposicions de cada grup per mostrar a la resta de la classe el seu recurs escollit. Es tracta d’exposicions breus que, a trets generals, s’havia de justificar el per què s’ha escollit aquell recurs i no un altre i explicar l’ús docent que se li atribueix, mitjançant un suport visual com un ppt, prezi, etc.

Pel que fa als recursos que les meves companyes han escollit, els he trobat molt interessants i atractius per a utilitzar com a futura docent, algun més que d’altres, però en general els considero adients i útils.

Tal i com he comentat, hi ha alguns recursos TIC que m’han cridat molt l’atenció a diferència d’altres, i un d’aquests ha estat el recurs escollit pel grup de la Lorena, Natalia i Imma: Pelayo y su pandilla. El mundo de las sensaciones.


El nom de “Pelayo y su pandilla” em sonava i algun cop ja n’havia sentit a parlar però mai hi vaig parar atenció fins que les meves companyes ens ho han presentat. Es tracta d’un recurs introduït per un nen que es diu Pelayo dedicat als cinc sentits. La pàgina web es divideix en varies àrees i cada una ofereix diferents jocs i continguts, sempre acompanyat d’una veu que t’ho explica i llegeix, aspecte que m’agrada molt i que considero essencial per l’etapa d’infantil, sobretot pels més petits.

Un dels aspectes que m’ha agradat molt i que penso personalment, és que aquest recurs és idoni per utilitzar amb la pissarra digital interactiva, on els infants poden posar en pràctica la seva habilitat en el maneig del ratolí o el teclat amb diferents activitats. Tant la pissarra digital com els ordinadors, penso que cada vegada és més necessari i essencials incloure’ls a les escoles i a l’educació perquè, com ja s’ha esmentat en publicacions anteriors, la societat evoluciona i canvia molt ràpidament, tant com que d’aquí pocs anys la majoria de les “coses” estaran digitalitzades.

Un altre aspecte que m’ha agradat molt d’aquest recurs és la incorporació d’un Museu. Poques vegades al llarg de l’educació es dóna poca importància a la part artística quan és tant important com les matemàtiques, la gimnàstica, etc. I el fet de trobar-ho en aquest recurs m’ha sorprès i agradat molt. Considero que és un àmbit que s’hauria de profunditzar en les escoles, donar-li més valor i importància que ja normalment està infravalorada.




A través d’aquest recurs, doncs, els infants aprenen i coneixen, sobretot,  per a què serveix cadascun dels sentits d'una forma amena, divertida i diferent a l’aprenentatge que reben al dia a dia, ja sigui mitjançant fitxes, activitats individuals, full i llapis, etc. Però, un dels aspectes dèbils que observo d’aquest recurs és que, igual que el meu grup, és un recurs que s’ha d’utilitzar a través d’Internet, i si aquest falla el recurs ja no funciona, ja que no ofereix la possibilitat de descarregar el programa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada