En la
última sessió d’avui dedicada a les exposicions sobre el recurs TIC escollit, el
grup que més m’ha agradat ha estat el de la Raquel, la Patricia i la Tatiana ja
que el seu recurs m’ha semblat molt útil, eficaç i productiu.
Es
tracta d’un recurs dedicat a l’aprenentatge de la lectoescriptura però que no
té un títol en concret, tot i així, el podem trobar a la següent pàgina web:
El que
més m’ha sobtat és que és un recurs no només pels infants, sinó també adreçat
de la mateixa manera a les famílies i als professors/es, ja que ofereix una guia
de les activitats de la pàgina web i unes instruccions sobre què cal fer en
cada cas.
A més,
un altre punt positiu per aquest recurs és que no requereix la necessitat de
connexió a Internet, ja que ofereix la possibilitat de descarregar-te el
programa i, a més, de descarregar-te les instruccions i guia pels professors/es
o pares/mares en format PDF. A partir d’aquestes instruccions el docent té un
suport en què centrar-se i, a més, li permet diferents usos i poder innovar en
qualsevol activitat. Considero, doncs, que es tracta d’un recurs molt
interessant d’utilitzar a través d’una pissarra digital per a que tots els
infants visionin les activitats al mateix moment i puguin ser partícips del
mateix aprenentatge i, al mateix temps, ser actius.
A més,
a part de totes les activitats que es poden realitzar a través d’un suport
digital, ja sigui un ordinador, pissarra digital... també ofereix activitats de
continuació, és a dir, un ventall d’exercicis per imprimir a més dels de la
pàgina web que serveixen per completar les activitats realitzades, com per
exemple fitxes, dibuixos, etc. Per tant, un acompanyament que en molts casos és
molt útil per poder aprendre de maneres diferents però alhora entretingudes i
divertides pels infants.
Un
aspecte negatiu seria que el recurs només s’ofereix en castellà i no hi ha
possibilitat de canviar d’idioma, però a part d’aquest petit punt dèbil és un
recurs molt complet que ofereix un aprenentatge divers i divertit.
A més,
les diferents activitats canvien la seva aparença cada cop que les tornes a
realitzar, permetent que no siguin exercicis monòtons ni repetitius. Així
doncs, es tracta d’un recurs adaptat al nivell dels infants i, a més, inclou un
suport per a aquells agents que acompanyen l’aprenentatge dels infants, els
professors/es i les famílies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada