dimecres, 8 de gener del 2014

JClic Les parts del cos humà



En el nostre projecte utilitzem dos tipus de recursos TIC: una activitat realitzada mitjançant un JClic i una pàgina web pròpia de l'escola i aula dels Màgics.

L’activitat del JClic correspon a la tercera que es du a terme al llarg de la nostra Unitat Didàctica. Una vegada els infants ja han començat a introduir-se en el coneixement del cos humà, els alumnes realitzaran una activitat Jclic per poder aplicar tot el que han après i per conèixer altres conceptes nous d’una manera més divertida i interactiva. Aquesta activitat, es dura a terme a una de les aules d’informàtica de l’escola i es farà de manera individual.


Hem escollit aquest recurs perquè és una manera divertida i entretinguda per els nens de treballar els continguts a través de diferents tipus de jocs que podem personalitzar i adaptar a les necessitats dels alumnes.

Primer comentar que per adaptar aquesta activitat pel nen amb TDAH, al ser una activitat en parelles, l’infant tindrà un company per fer l’activitat i en triaríem un que fos bastant espavilat i el pogués ajudar. La professora aniria passant contínuament per veure com els hi va.


El Jclic que hem realitzat consta de 18 activitats dividides en tres nivells de dificultat:
-       1r nivell - Fàcil - Cap, mans, peus…
-       2n nivell - Mig - Boca, dents, celles…
-       3r nivel -  Difícil -  Canell, turmell, colze,…

A més hi ha diversos tipus d’activitats:

1. Activitats d’audio: sentir com es pronuncia la paraula
2. Activitats de relacionar el so amb la paraula escrita
3. Sopa de lletres
4. Endreçar les lletres per construir una paraula
5. Trobar les parelles
6. Trenca closques
7. Buscar les paraules correctes del text
8. Activitat per veure com s’escriuen les paraules

9. Trobar les parts del cos en el dibuix del nen


Per a la realització d’aquest Jclic hem tingut diversos aspectes que creiem molt importants en compte; el primer d’ells és perquè els nens adquireixin una visió general i realista de les parts del cos no només hem utilitzat dibuixos, sino que també hem fet servir imatges reals de nens, gent gran i persones de diverses ètnies, perquè tots els col·lectius que hi hagi a classe s’hi puguin identificar. A més, els nens han de prendre consciència de les diferents cultures i ètnies que hi ha al món, no quedant-se amb la visió de que la pell és només blanca, o que és millor.

D’altra banda, també hem fet es exercicis visuals i fàcils de comprendre personalitzant completament el nostre Jclic, per exemple; hem utilitzat fondos vistosos allunyant-nos dels avorrits fondos grisos que venen predeterminats.

A més, a part de treballar les parts del cos humà, amb aquest Jclic treballem també la lecto-escriptura, ja que els enunciats estan escrits amb lletres majúscules per a la millor comprensió dels infants i, alhora, els hem gravat amb àudio per si tenen alguna dificultat amb alguna paraula.

Hem seguit el mateix mètode amb les paraules que apareixen als exercicis: les hem possat en majúscula i les hem gravat amb àudio. Cal dir que tots els àudios els hem gravat nosaltres.
Pel que fa a les imatges utilitzades n’hem utilitzat de 3 tipus: amb drets modificades, sense drets i creacions pròpies.

Pel que fa a les imatges amb drets les vam utilitzar com a plantilla fent capes amb el GIMP, aconseguint noves imatges creades per nosaltres. Aquí podeu veure l’exemple del dit:



Les imatges sense drets en canvi, les vam retallar i retocar algunes amb el GIMP (per exemple una foto d’una mà, vam esborrar unes lletres que no volíem) per adaptar-les a les nostres necessitats.

Per últim, hi va haver imatges que no trobàvem cap per Internet que ens servís, per tant vam decidir crear-les nosaltres amb el programa Paint.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada