En el nostre projecte utilitzem dos tipus de
recursos TIC: una activitat realitzada mitjançant un JClic i una pàgina web
pròpia de l'escola i aula dels Màgics.
L’activitat del
JClic correspon a la tercera que es du a terme al llarg de la nostra Unitat Didàctica.
Una vegada els infants ja han començat a introduir-se en el coneixement del cos
humà, els alumnes realitzaran una activitat Jclic per poder aplicar tot el que
han après i per conèixer altres conceptes nous d’una manera més divertida i
interactiva. Aquesta activitat, es dura a terme a una de les aules
d’informàtica de l’escola i es farà de manera individual.
Hem escollit
aquest recurs perquè és una manera divertida i entretinguda per els nens de
treballar els continguts a través de diferents tipus de jocs que podem
personalitzar i adaptar a les necessitats dels alumnes.
Primer comentar
que per adaptar aquesta activitat pel nen amb TDAH, al ser una activitat en
parelles, l’infant tindrà un company per fer l’activitat i en triaríem un que
fos bastant espavilat i el pogués ajudar. La professora aniria passant
contínuament per veure com els hi va.
El Jclic que hem
realitzat consta de 18 activitats dividides en tres nivells de dificultat:
-
1r nivell - Fàcil - Cap, mans,
peus…
-
2n nivell - Mig - Boca, dents,
celles…
-
3r nivel - Difícil - Canell, turmell, colze,…
A més hi ha
diversos tipus d’activitats:
1. Activitats
d’audio: sentir com es pronuncia la paraula
2. Activitats de
relacionar el so amb la paraula escrita
3. Sopa de
lletres
4. Endreçar les
lletres per construir una paraula
5. Trobar les
parelles
6. Trenca
closques
7. Buscar les
paraules correctes del text
8. Activitat per
veure com s’escriuen les paraules
9. Trobar les
parts del cos en el dibuix del nen
Per a la
realització d’aquest Jclic hem tingut diversos aspectes que creiem molt
importants en compte; el primer d’ells és perquè els nens adquireixin una visió
general i realista de les parts del cos no només hem utilitzat dibuixos, sino
que també hem fet servir imatges reals de nens, gent gran i persones de
diverses ètnies, perquè tots els col·lectius que hi hagi a classe s’hi puguin
identificar. A més, els nens han de prendre consciència de les diferents
cultures i ètnies que hi ha al món, no quedant-se amb la visió de que la pell
és només blanca, o que és millor.
D’altra banda,
també hem fet es exercicis visuals i fàcils de comprendre personalitzant
completament el nostre Jclic, per exemple; hem utilitzat fondos vistosos
allunyant-nos dels avorrits fondos grisos que venen predeterminats.
A més, a part de
treballar les parts del cos humà, amb aquest Jclic treballem també la
lecto-escriptura, ja que els enunciats estan escrits amb lletres majúscules per
a la millor comprensió dels infants i, alhora, els hem gravat amb àudio per si
tenen alguna dificultat amb alguna paraula.
Hem seguit el
mateix mètode amb les paraules que apareixen als exercicis: les hem possat en
majúscula i les hem gravat amb àudio. Cal dir que tots els àudios els hem
gravat nosaltres.
Pel que fa a les
imatges utilitzades n’hem utilitzat de 3 tipus: amb drets modificades,
sense drets i creacions pròpies.
Pel que fa a les
imatges amb drets les vam utilitzar com a plantilla fent capes amb el GIMP,
aconseguint noves imatges creades per nosaltres. Aquí podeu veure l’exemple del
dit:
Les imatges
sense drets en canvi, les vam retallar i retocar algunes amb el GIMP (per
exemple una foto d’una mà, vam esborrar unes lletres que no volíem) per
adaptar-les a les nostres necessitats.
Per últim, hi va
haver imatges que no trobàvem cap per Internet que ens servís, per tant vam
decidir crear-les nosaltres amb el programa Paint.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada